zondag 13 augustus 2017

Persoonlijke hygiëne



Ik begon naar te veel Ferrie te ruiken maar tegenwoordig ruiken ze liever “Hugo Boss” of “ Joop” dus werd het tijd voor een douche. Ik was mij tegenwoordig wat vaker aan de wastafel en douche hier beduidend minder dan in Nederland omdat ikzelf met de gasflessen moet leuren. Dan te bedenken dat toen mijn kinderen nog thuis woonden je een nummertje moest trekken, ik had wel eens het idee dat als ze ooit opgedroogd zouden raken ze de helft kleiner zouden zijn.
Het is niet mijn gewoonte om met leesbril te douchen, meestal sta ik er al onder voor ik er aan denk om te kijken welke shampoo ik ga gebruiken dus zoek ik de shampoo uit op geur zoals daar zijn: Appel, perzik, abrikoos, kiwi en kokosnoot, onze fruitmand heeft minder variatie maar was daar je haar maar eens in. Terwijl ik ontspannen douche realiseer ik me wat een zooi schoonheidsmiddelen en cosmetica spullen de badkamer bevat.
Vroeger (O jee, ik bedoel eerder) stond er een fles shampoo met dennengeur en je voelde zelfs de naalden in je ogen prikken en dat was het! Als men nu in ons led-verlicht bad-meubel duikt duizelt het mij vaak. En niet alleen in de badkamer! kijk maar eens in je keukenkastjes voor ieder schoonmaak-karwei is er wel een product. Er is zelfs een fabrikant die vind dat hun producten “doen wat ze beloven” tegenwoordig kunnen wij daar als mens nog een voorbeeld aan nemen, één op de drie huwelijken strand na de belofte.
Om toch maar even bij de producten in de badkamer te blijven ging ik mij na mijzelf afgedroogd te hebben eens wat verdiepen en analyseren wat er stond. Diverse flessen gingen door mijn handen. Antiklit, antikrul, antiroosshampoos, shampoo voor mannen en shampoo voor vrouwen, ik zal die laatste wel vaak gebruikt hebben want begin al wat borsten te ontwikkelen, ik ging over op de aftershave, zes halfvolle flesjes en een paar nog in cadeauverpakking, oké daar zal Vaderdag wel eens debet aan kunnen zijn. Tien volle tubes tandpasta met tegenwoordig zo’n klein irritant lipje onder de dop, ik krijg het zonder bril niet open en ram er wel eens een wattenstokje in met het gevolg dat de badkamerspiegel naar mint ruikt. Zal toch mijn leesbril vaker op moeten zetten….naast de tandpasta ligt gevaarlijk de spierbalsem en aambeienzalf, je weet zonder bril maar nooit wat je op je tanden smeert….
De ontdekkingsreis ging verder. Ik kwam bij de vrouwenlaatjes terecht en ja hoor ……wat laten die vrouwen zich allemaal op de mouw spelden of moet ik zeggen “aansmeren “   vocht inbrengende gezicht crèmes, anti-age-crème (mooi dat scheelt verjaardagscadeautjes want ze willen niet meer jarig worden ) diverse deodoranten in rollers en spuitbussen en natuurlijk allerlei geurtjes, eau de cologne, parfums en ik vond zelfs een pot antirimpel-crème deze laatste vind ik een goed voorbeeld van belazerd worden. Die reclame gasten weten wel hoe ze het aan de man-vrouw moeten brengen: Men neme een filmster van middelbare leeftijd plamuren haar vol en zie een rimpelloze dame mag de vrouwen overhalen om er uit te zien zoals zij.  Het is in ieder geval duidelijk dat in deze branche veel, heel veel geld verdiend wordt met gebakken lucht.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat vrouwen het fijn vinden iets op te smeren en er goed uit willen zien en dat moeten ze zeker doen….Ik stond nog even met de pot antirimpel-crème in mijn handen en het verbaasde mij dat men daarin geloofde, van antirimpel-crème geloof ik geen zak!…Om bij dit laatste woord te blijven ben ik bereid om me als proefpersoon op te geven, ik weet zeker, ook al smeer ik het drie maanden lang op die plek dan nog zal er geen rimpeltje minder zijn….en als dat wel het geval zou zijn is dat voor mij het ultieme bewijs dat het werkt! En ben ik de eerste die zijn ongelijk zal toegeven en beloven zelfs tien jaar gratis voor dat bedrijf te werken…. maar dat verwacht ik niet.   
We gaan verder op de zoektocht en ik kom erachter dat er op veel flesjes en smeersels de tekst dermatologisch getest staat…maar een bevinding staat er nooit op!  ik vertrouw er maar op dat dat is wat ze bedoelen! ……geen uitslag! Ik raak helemaal verdiept in mijn onderzoek en kom tot de verwondering dat hoe meer ik lees hoe meer ik me afvraag hoe mensen vroeger hebben geroken of er uitzagen, het is overweldigend wat de kastjes en laadjes hier bevatten ….en vooral wat er door die vrouwen bewaard word, Ik kwam nog een doos tampons tegen van voor de overgang …van die ouderwetse die jezelf nog moest inbrengen nog zonder lanceerbuis en dwang-richting-ribbels die ze tegenwoordig wel hebben…….zeker iets voor een museum later?
Het geld en gebakken lucht spenderen gaat maar door… met nieuwe moderne producten! ik refereer even aan wat ik herhaaldelijk op de tv-reclame zie om vrouwen te overhalen om toch vooral producten te gaan kopen tegen vaginale ongemakken. Zuurtegraad en PH waarde zijn belangrijk om op peil te houden, waarschijnlijk om mijn zwembad te beschermen (zie verhaaltje zwembad-les) en ook eventuele verdroging ligt op de loer. Lieve vrouwen laat u niet verleiden u kunt uw geld  beter besteden, U zult zelf wel weten dat als er enig vaginaal ongemak of als er ietwat geluidsoverlast bij het lopen optreed, een beetje olijfolie of vaseline wel volstaat. Toch ik weet het… reclames zijn zo moeilijk te weerstaan en als u het product toch wilt proberen en of er prettiger door voelt, vraag dan uw partner m­/v de kosten van dat spul te delen, u kunt ze altijd nog wijsmaken dat het om lip-balsem gaat en om het insmeren dan wat spannender te maken is het delen met uw partner misschien leuker als het product al opgebracht is!
Ik heb van de zes halfvolle verschillende flesjes aftershave volle gemaakt, door ze over te schenken en zo wat meer plaats te maken in het bad-meubel. Op die manier heb ik zo toch mooi mijn eigen geurlijn gecreëerd, de naam heb ik ook al bedacht wat dacht u van? ... S.F.W …. (Smell Ferrie Well)   
Ik had genoeg gezien en begaf me nog ongekleed naar de slaapkamer om me aan te kleden trok wat kasten en lades open om schone kleren op te scharrelen en dacht……….wat zal ik eens over mijn kledingkast schrijven!

Groet Ferrie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten